забрал сегодня с почты комплект мегасквирта под пайку. сквирт второй. в этом топике буду выкладывать прогресс по нему. ставится будет на Гольфа вр6 вместе с компрессором. пока фото общего вида тока. завтра отдам пайщику, чтобы он красиво всё запаял.
не. эт второй сквирт. т.е. он и зажигание рулит. и севинтальный впрыск.
Fuel control to 1 µsec (100 times more resolution than MegaSquirt),
Ignition control MegaSquirt-II code/hardware has the ability to control ignition (full spark timing advance control, dwell control, etc). It supports 1 coil/distributor configuration, and the Ford EDIS 'wasted-spark' system, among others. Input trigger and output parameters are fully user configurable so that many other ignition systems that require a single output signal can be supported, including the V3 main boards VB921 direct coil control circuit.
Spare port settings These can be used for things like nitrous control, boost control, ignition module bypass control, and many, many other uses. The general purpose I/O logic in MegaSquirt-II code version 2.3 (and above) allows for the following seven pins to be 're-purposed as 'spare' ON/OFF outputs with two user defined conditions on their activation (with user specified hysteresis):
FIdle - PM2 (DB37 pin #30), LEDs (x3), Injection LED - PM3, Accel LED - PM4, Warm-Up LED - PM5. IAC1,2 these are capable of directly driving over 0.5 Amp, sufficient for most automotive relays, IAC1 - PT6, IAC2 - PT7. Knock Enable - PA0.
CANbus networking for 'inter-board' communications with add-on modules (coming soon!) like: transmission controllers, expanded I/O sequential injection drivers, coil-on-plug ignition etc.
On-board stepper motor driver for IAC stepper control for most common EFI idle control motors (this requires a few jumpers to be added on the MegaSquirt PCB to connect the socket jumpers to the DB37 connector)'
Ford PWM idle valve support,
Built-in rev limiter, either 'fuel cut' or 'spark retard',
12 x 12 Tuning tables: for Volumetric Efficiency (VE) table, 12 x 12 for Air Fuel Ratio (AFR) table, and 12 x 12 for Spark Advance table. There are separate AFR and VE tables for each injector bank (similar to the dual table code),
WBO2 AFR target table (in AFR units),
Independent dual-tables for VE and AFR target,
Improved EGO feedback in wide-band mode. It is proportional to the difference between the measured AFR and the target AFR, the bigger the difference, the bigger the feedback step,
Flexible spark advance table can have different rpm and kPa bins than VE and AFR tables,
115200 baud serial serial communications rate (vrs. 9600 of MegaSquirt).
User configurable barometric correction 'slope' in software, and provisions for:
barometric correction based on initial MAP reading, independent 2nd barometric MAP sensor for continuous real-time baro correction, or no baro correction.
User configurable TPS values for open loop and flood clear mode,
MAP based open loop can be set as well as TPS,
Both TPS and MAP based accel enrichment is built into the code, you can configure the ratio of each,
Blended Alpha-N and speed density is an option,
Existing software: The goal of choosing the MS-II processor is to try to keep the MS-I established code operational. With the HC12 family, it is easy to modify existing MS-I assembly code for this processor. And if people want to code in C, there is a good GNU GCC toolchain available for writing and modifying code, as well as Metrowerks Codewarrior.
Паша, тут несколько вопросов по мегасквирту возникло. Лазинье по оффсайту до конца не развеяло сомнения. Правельно я понял это универсальный мозг, который вешается взамен штатного и рулить он может всем, чем угодно; хоть Хондой, хоть VW? Подключение производиться, согласно этой схеме:
Т.е. абсолютно все заводиться на Relay Board, а от него по DB37 уже вешается сам Мегасквирт. Верно? Еще, Мегасквирт 2 поддерживает широкополосную лямду, т.е. понимает ее и может выводить ее показания на ноут? И вообще вести лог парраметров указанных ниже:
есть некоторые ограничение. такие как напрмиер6 покатушечное зажигание. этого не умеет сквирт. пока. а так, в целом да, любую машину заведёт и поедет.
лямбду понимает, но только вместе с контроллером. т.е. просто влоб закрутить лямбду широкополосную и воткнуть в скквирт разьём не получится. надо выход из контргллера на сквирт подавать.
навороты есть. схема общая такая. только релейбоард не обязателен. можно использовать релейбоард заводской с машины. просто надо по проводке всё праивльно соединить.
Расскажи плиз как заказал, как оплатил... тоже хочется. У меня Ауди 2,3 ке-джетроник, машине 17 лет, начинают умирать детали, которые устали жить и замены уже нет. Правильный ремонт соизмерим с заменой инжектора. Много читал про МС, хочу попробывать.
А зафиг он такой нужен? Ну попарный впрыск ещё куда ни шло, но зажигание что, вакуумом опережать?
Fuel control to 1 µsec (100 times more resolution than MegaSquirt),
Ignition control MegaSquirt-II code/hardware has the ability to control ignition (full spark timing advance control, dwell control, etc). It supports 1 coil/distributor configuration, and the Ford EDIS 'wasted-spark' system, among others. Input trigger and output parameters are fully user configurable so that many other ignition systems that require a single output signal can be supported, including the V3 main boards VB921 direct coil control circuit.
Spare port settings These can be used for things like nitrous control, boost control, ignition module bypass control, and many, many other uses. The general purpose I/O logic in MegaSquirt-II code version 2.3 (and above) allows for the following seven pins to be 're-purposed as 'spare' ON/OFF outputs with two user defined conditions on their activation (with user specified hysteresis):
FIdle - PM2 (DB37 pin #30),
LEDs (x3),
Injection LED - PM3,
Accel LED - PM4,
Warm-Up LED - PM5.
IAC1,2 these are capable of directly driving over 0.5 Amp, sufficient for most automotive relays,
IAC1 - PT6,
IAC2 - PT7.
Knock Enable - PA0.
CANbus networking for 'inter-board' communications with add-on modules (coming soon!) like:
transmission controllers,
expanded I/O
sequential injection drivers,
coil-on-plug ignition
etc.
On-board stepper motor driver for IAC stepper control for most common EFI idle control motors (this requires a few jumpers to be added on the MegaSquirt PCB to connect the socket jumpers to the DB37 connector)'
Ford PWM idle valve support,
Built-in rev limiter, either 'fuel cut' or 'spark retard',
12 x 12 Tuning tables: for Volumetric Efficiency (VE) table, 12 x 12 for Air Fuel Ratio (AFR) table, and 12 x 12 for Spark Advance table. There are separate AFR and VE tables for each injector bank (similar to the dual table code),
WBO2 AFR target table (in AFR units),
Independent dual-tables for VE and AFR target,
Improved EGO feedback in wide-band mode. It is proportional to the difference between the measured AFR and the target AFR, the bigger the difference, the bigger the feedback step,
Flexible spark advance table can have different rpm and kPa bins than VE and AFR tables,
115200 baud serial serial communications rate (vrs. 9600 of MegaSquirt).
User configurable barometric correction 'slope' in software, and provisions for:
barometric correction based on initial MAP reading,
independent 2nd barometric MAP sensor for continuous real-time baro correction, or
no baro correction.
User configurable TPS values for open loop and flood clear mode,
MAP based open loop can be set as well as TPS,
Both TPS and MAP based accel enrichment is built into the code, you can configure the ratio of each,
Blended Alpha-N and speed density is an option,
Existing software: The goal of choosing the MS-II processor is to try to keep the MS-I established code operational. With the HC12 family, it is easy to modify existing MS-I assembly code for this processor. And if people want to code in C, there is a good GNU GCC toolchain available for writing and modifying code, as well as Metrowerks Codewarrior.
Лазинье по оффсайту до конца не развеяло сомнения. Правельно я понял это универсальный мозг, который вешается взамен штатного и рулить он может всем, чем угодно; хоть Хондой, хоть VW?
Подключение производиться, согласно этой схеме:
Т.е. абсолютно все заводиться на Relay Board, а от него по DB37 уже вешается сам Мегасквирт. Верно?
Еще, Мегасквирт 2 поддерживает широкополосную лямду, т.е. понимает ее и может выводить ее показания на ноут? И вообще вести лог парраметров указанных ниже:
лямбду понимает, но только вместе с контроллером. т.е. просто влоб закрутить лямбду широкополосную и воткнуть в скквирт разьём не получится. надо выход из контргллера на сквирт подавать.
А хде собственно "прогресс по нему"?
А что насчет полезностей и схемы подключения? Я правельно понял?
У меня Ауди 2,3 ке-джетроник, машине 17 лет, начинают умирать детали, которые устали жить и замены уже нет. Правильный ремонт соизмерим с заменой инжектора. Много читал про МС, хочу попробывать.
Сколько стоит и на Украину отсылаете???
Хочу зделать впрыск на Днепровский мотор, он у мя на баги стоит.
Швырни писмецо на почту.
Зарание спс
ты бы хоть емейл оставил =))
nightriders@bk.ru мой мыло
Проект на мегасквирте умер?
А кто тут возит мегасквирты?